Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Lejek sprzedażowy – co to jest i jak go zaplanować? Przykłady z wykorzystaniem systemu Icon24™

autor: Kamil Michno

Lejek sprzedażowy – co to jest?

W kontekście terminu lejek sprzedażowy można spotkać się z różnymi określeniami: lejek sprzedażowy, lejek marketingowy, lejek konwersji, buyers journey albo ścieżka zakupowa. Wszystkie te określenia dotyczą tego samego narzędzia sprzedaży. Lejek sprzedażowy to nic innego jak określenie drogi jaką pokonuje Twój klient od momentu podjęcia decyzji o zakupie, uświadomienia sobie potrzeby zakupu lub zetknięcia się z Twoją marką, aż po finalizację zakupu. Celem lejka jest określenie w jaki sposób klient ma przechodzić z jednego etapu do drugiego aby kupić nasze produkty lub usługi. Rozpisuje dokładnie w jaki sposób ta droga przebiega krok po kroku i jakich narzędzi używamy aby osiągnąć cel.

W niektórych przypadkach określenie lejek sprzedażowy zamyka się właśnie w zakresie potrzeba – zetknięcie z marką – zamknięcie zakupu. Takie rozumienie jest jednak zbyt wąskie i powinno zostać rozszerzone o działania, które wykonujesz po finalizacji zakupu, a więc działania posprzedażowe. Dlaczego lejek sprzedażowy powinien mieć raczej kształt ślimaka, a nie zamkniętego koła lub odwróconej piramidy? Ponieważ po sfinalizowaniu zakupu, możesz, a nawet powinieneś pracować nadal z klientem. Możesz nadal budować świadomość swojej marki, podnosić zainteresowanie działaniami w zakresie opieki posprzedażowe oraz w konsekwencji sprzedawać produkty dodatkowe, komplementarne lub prosić o polecenie swojej marki i przyciągać kolejnych klientów w o wiele prostszy i tańszy sposób.

Dlaczego warto rozpisać lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy to świetna metoda aby uporządkować i sklasyfikować poszczególne metody i narzędzie jakie wykorzystujemy. Dobrze skonstruowany lejek sprzedażowy odpowiada na najczęstsze pytania i obawy klienta. Od etapu uświadomienia potrzeby, poprzez poszukiwania rozwiązania, poszukiwania dostawcy, zbijanie obaw etc. Do każdego z tych etapów konieczne jest dopasowanie narzędzi i metod, które odpowiedzą na pytania klienta oraz pomogą przekierować go do następnego etapu w lejku. 

Tym samym rozpisanie lejka sprzedażowego pomaga uświadomić sobie w jakim celu wykorzystujemy konkretne narzędzie i skuteczniej możemy ulepszać nasz lejek sprzedażowy. Dodatkową korzyścią z rozpisania lejka jest możliwość jego zautomatyzowania. Lejek sprzedażowy rozpisany w formie graficznej może stać się jednocześnie scenariuszem czy schematem, po którym poruszają się handlowcy, jeżeli uwzględnia on pracę na linii klient – handlowiec.

Lejek sprzedażowy – przykład uruchomienia w systemie Icon24™ 

W wielu przypadkach lejek sprzedażowy może uwzględniać kontakt klienta z Twoją firmą czy to konsultantami, handlowcami czy przez formularz zapytania. Ten etap również warto przenieść w lejek sprzedażowy i stworzyć procedurę jak powinna wyglądać procedura obsługi klienta krok po kroku. Kto w tym procesie będzie odpowiadał za jakie czynności? 

Lejek sprzedażowy – przykład uruchomienia w firmie tworzącej strony www.

Powiedzmy, że prowadzisz firmę tworzącą strony www i klienci składają zamówienia przez formularz umieszczony na stronie www. Jak będzie wyglądał lejek sprzedażowy i przykład uruchomienia go w systemie? Icon24™ może być połączony z Twoją stroną www. Wypełnienie formularza na stronie utworzy zadanie w module Zadania. Zadanie wyświetli się osobie lub zespołowi osób, które są odpowiedzialne za pierwszy kontakt. W zadaniu podane będą wszelkie dane pobrane z formularza. Powiedzmy, że w lejku sprzedażowym określiłeś, że w ciągu 24h musi nastąpić kontakt telefoniczny aby porozmawiać z klientem i uzupełnić zapytanie o szczegóły niezbędne do wyceny. Po takim kontakcie i uzupełnieniu szczegółów, pracownik zatwierdza zadanie. Icon24™ korzystając z workflow ustawionego według scenariusza lejka sprzedażowego wyświetli kolejne zadanie osobie odpowiedzialnej za przygotowanie wyceny. Po jej uzupełnieniu i zakończeniu zadania Icon24™ wyświetla nowy task osobie odpowiedzialnej za kontakt z klientem. Takich zadań może być wiele i mogą następować kolejno po sobie: wysłanie maila z ofertą, kontakt typu follow up itp. Po zakończeniu sprzedaży może także uruchomić się lejek sprzedażowy dotyczący dokupowania usług dodatkowych, lub utrzymywania kontaktu z klientem i przykładowo przypominający o telefonie co kilka tygodni bądź miesięcy. 

Lejek sprzedażowy w takiej formie oraz połączenie go z nowoczesnymi narzędziami jaki jest system Icon24™ pomaga lepiej obsługiwać Twoich klientów, zwiększać sprzedaż i unikać sytuacji gdy przypadkowo dane zapytanie zostanie zapomniane. To wszystko przyczyni się z pewnością do lepszej sprzedaży i co ważne, lepszej obsługi klienta.    

Icon24™ – skuteczny system ticketowy w portalu pracowniczym

Nie od dziś wiadomo, że wdrożenie systemu ticketowego niezwykle ułatwia organizowanie pracy działów, które opierają się na zgłoszeniach i zadaniach do wykonania. Uporządkowanie pozwala na zarządzanie serwisem w sposób sprawny i płynny, a każdy typ zadania może składać się z szeregu podzadań, które spisane w scenariusz krok po kroku pozwalają się zautomatyzować za pomocą workflow sprzężonego z systemem ticketowym.

W wielu przypadkach zarządzanie serwisem sprowadza się do utworzenia zgłoszenia, a następnie, w zależności od typu zgłoszenia podążania za wcześniej wytyczoną ścieżką procedur. Przykładowo w serwisie gwarancyjnym, po otrzymaniu zgłoszenia, serwis sprawdza ważność gwarancji, dokonuje wyceny, przyjmuje urządzenie, zamawia części, dokonuje naprawy, wydaje urządzenie klientowi i rozlicza się z gwarantem. Te wszystkie zadania w ramach jednego ticketu mogą generować się automatycznie poszczególnym osobom, odpowiedzialnym za ich wykonanie, dzięki czemu serwis przebiega sprawnie, efektywnie i szybko.

Udostępnij
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail

Poznaj system Icon24™ – umów prezentację



    Przeczytaj również

    • Zarządzanie kryzysem w MŚP
    • Rozliczanie czasu pracy
    • Firma w kryzysie
    • Czy warto przenieść obsługę firmy serwisowej do Internetu?
    • Obsługa zgłoszeń klientów w systemie Icon24™

    Icon24

    Właściciel marki:
    Iconity Sp. z o. o.
    kontakt@icon24.pl.

    Socialmedia

    • Linkedin
    • Facebook

    Regulaminy

    • Regulamin korzystania z Icon24™
    • Polityka prywatności
    • RODO
    Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
    - powered by Enfold WordPress Theme
    Link to: Plan urlopowy dla firmy dzięki systemowi Icon24™ Link to: Plan urlopowy dla firmy dzięki systemowi Icon24™ Plan urlopowy dla firmy dzięki systemowi Icon24™ Link to: Zarządzanie zespołem sprzedażowym w systemie Icon24™ Link to: Zarządzanie zespołem sprzedażowym w systemie Icon24™ Zarządzanie zespołem sprzedażowym w systemie Icon24™
    Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

    OK

    Cookie and Privacy Settings



    How we use cookies

    We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

    Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

    Essential Website Cookies

    These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

    Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

    We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

    We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

    Other external services

    We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

    Google Webfont Settings:

    Google Map Settings:

    Google reCaptcha Settings:

    Vimeo and Youtube video embeds:

    Privacy Policy

    You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

    Polityka prywatności
    Accept settingsHide notification only