Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Czy warto przenieść obsługę firmy serwisowej do Internetu?

autor: Patrycja Juszczyk

Jeżeli to czytasz, to prawdopodobnie chciałbyś/chciałabyś usprawnić działanie swojej firmy. I dobrze, bo to oznacza, że chcesz by Twoja firma stawała się bardziej konkurencyjna, lub chcesz iść z duchem czasu i wprowadzić transformację cyfrową do swojego przedsiębiorstwa.

Czasem właścicielom firm, w tym głównie serwisowych, wydaje się, że potrzebują nowego pracownika by szybciej i lepiej obsługiwać klientów, ale tak naprawdę często wystarczy uporządkować procesy i lepiej organizować pracę. Kolejny pracownik może sprawić, że będzie więcej rąk do pracy, ale co z tego, jeśli jego praca nie będzie przynosić efektów? I to nie z jego winy!

Wyobraźmy sobie firmę, która rejestruje swoją pracę i przebieg napraw bez korzystania z dedykowanych systemów. Prowadzą informację o klientach w Excelu, zapisują notatki z rozmów na kartce, wysyłają je później mailem do kilku pracowników na raz (bo nie wiedzą kto zajmuje się daną sprawą) a spotkania i wyjazdy planują na kalendarzu Google. Firma dostaje telefon od klienta z zapytaniem o postęp naprawy jego sprzętu. Następnie pojawia się gorączkowe chodzenie po firmie i pytanie “Kto zajmuje się sprzętem od klienta Iksińskiego?”, ewentualne szukanie informacji w różnych miejscach. Jednym słowem – chaos.

A teraz wyobraźmy sobie, że firma “przeniosła się do Internetu”. Po otrzymanym telefonie, pracownik wprowadza dane kontrahenta do aplikacji i od razu dostaje listę jego sprzętów wraz ze statusami ich napraw. Aplikacja umożliwia również wystawienie faktury za naprawę lub zamówienie wymaganych komponentów, a nawet wyliczenie rentowności działań.

Scenariusz piękny, ale również prawdziwy. Wg Raportu Deloitte “Inteligentna Automatyzacja 2020” tylko 27% badanych przedsiębiorstw w 2020 roku jeszcze nie rozpoczęło inteligentnej automatyzacji, podczas gdy rok wcześniej było to aż 42%. Jak widać, świadomość korzyści z transformacji cyfrowej i automatyzacji procesów w biznesie jest coraz większa.

Jakich korzyści? Na pewno każde przedsiębiorstwo wdrażając rozwiązania informatyczne do zarządzania firmą skorzysta z samej weryfikacji procesów biznesowych. Już podczas tej czynności można usprawnić te procesy, zastanowić się czy można coś zrobić lepiej i wydajniej, czy niektóre kroki można pominąć, można również odkryć, że kilka czynności w firmie wykonuje się tak samo i mogłaby robić je jedna osoba. Po takiej analizie i modyfikacji procesów można je przenieść do aplikacji. Daje to możliwość zautomatyzowania ich na wiele sposobów. Aplikacja może śledzić na jakim etapie realizacji jest dany proces. Dzięki temu można szybko uzyskać informację czy naprawa sprzętu oczekuje na części, jest już w trakcie naprawy lub została zrealizowana i czeka na wysyłkę. Automatycznie generujące się zadania, dzięki zaimplementowaniu procesów do systemu, usprawniają wykorzystanie zasobów ludzkich poprzez przydzielenie ich np. do całej grupy serwisantów, wyręczając koordynatora który musiały zastanawiać się który serwisant jest teraz wolny i jak optymalnie rozdzielić zadania. Po przydzieleniu zadania do wszystkich, serwisant z wolnymi zasobami czasowymi po prostu przypisuje zadanie tylko do siebie. Korzystanie z takiego systemu daje również możliwość dostępu do każdej informacji z każdego miejsca na Ziemi, bo tak naprawdę wystarczy tylko dostęp do komputera. To z kolei przekłada się na szybszą obsługę klienta. Poza tym wielu dostawców oprogramowania oferuje również całą infrastrukturę oraz utrzymanie takiej aplikacji w sieci. Oprócz tego warto wspomnieć, że dzięki przejściu na system informatyczny dbamy również o środowisko, gdyż rezygnujemy z dużej ilości zużytego papieru.

Jednak najbardziej decydującym powodem dla którego firmy nie decydują się na wprowadzenie transformacji cyfrowej, jest obawa o rentowność takiego procesu. Oczywiście, cena takiego rozwiązania gra dużą rolę, natomiast zakres cenowy produktów dostępnych na rynku jest bardzo szeroki. Od wielkich systemów, za które płacimy raz ale dużo, do mniejszych systemów z niskimi opłatami miesięcznymi. Trzeba natomiast spojrzeć na to z punktu widzenia obsługi klienta. System pozwoli na szybszą obsługę klienta, co przełoży się na większą ilość sprzedanych usług, a to z kolei da większe zyski. Dzięki takiemu systemowi nie trzeba myśleć o zatrudnianiu pracowników do administracji, a można zatrudnić specjalistę który zwiększy zyski. Nawet mała oszczędność w postaci mniejszej ilości papieru potrzebnego do drukowania, w skali roku może mieć znaczenie. W końcu, jak to się mówi, grosz do grosza, a będzie… Więcej pieniędzy na rozwój!

Wnioski ze wspomnianego wyżej raportu są takie, że obiekcje przed wdrożeniem systemu zaczynają się przełamywać, panuje większa świadomość możliwości rozwoju, a na rynku jest coraz więcej rozwiązań. Tak naprawdę wystarczy tylko poszukać i znaleźć to, co idealnie odpowie na potrzeby przedsiębiorstwa.

Udostępnij
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail

Poznaj system Icon24™ – umów prezentację



    Przeczytaj również

    • Zarządzanie kryzysem w MŚP
    • Rozliczanie czasu pracy
    • Firma w kryzysie
    • Czy warto przenieść obsługę firmy serwisowej do Internetu?
    • Obsługa zgłoszeń klientów w systemie Icon24™

    Icon24

    Właściciel marki:
    Iconity Sp. z o. o.
    kontakt@icon24.pl.

    Socialmedia

    • Linkedin
    • Facebook

    Regulaminy

    • Regulamin korzystania z Icon24™
    • Polityka prywatności
    • RODO
    Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
    - powered by Enfold WordPress Theme
    Link to: Obsługa zgłoszeń klientów w systemie Icon24™ Link to: Obsługa zgłoszeń klientów w systemie Icon24™ Obsługa zgłoszeń klientów w systemie Icon24™ Link to: Firma w kryzysie Link to: Firma w kryzysie Firma w kryzysie
    Scroll to top Scroll to top Scroll to top

    Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

    OK

    Cookie and Privacy Settings



    How we use cookies

    We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

    Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

    Essential Website Cookies

    These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

    Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

    We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

    We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

    Other external services

    We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

    Google Webfont Settings:

    Google Map Settings:

    Google reCaptcha Settings:

    Vimeo and Youtube video embeds:

    Privacy Policy

    You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

    Polityka prywatności
    Accept settingsHide notification only