Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Jak działa faktura elektroniczna

Autor: Kamil Michno

Słysząc hasło “faktura elektroniczna” zazwyczaj mamy w głowie fakturę przesyłany nam dokument w formacie pdf mailem. Jednak w dobie nowoczesnych systemów wspomagających prowadzenie firmy taka definicja to bardzo duże uproszczenie. Faktura elektroniczna to już nie tylko sam dokument, a system obiegu faktur w firmie, a co za tym idzie także elektroniczny obieg dokumentów pomiędzy działami w przedsiębiorstwie.

Program do obiegu dokumentów, nie tylko elektroniczny obieg faktur

Nowoczesna firma, to taka, w której identyfikujemy problemy dla każdego procesu i staramy się znajdować dla nich rozwiązania. W przypadku faktur i ogólnie dokumentów, największymi zadaniami do rozwiązania są zazwyczaj:

  • konieczność rozsyłania ich do zainteresowanych osób w formie maila albo papierowej;
  • długi czas oczekiwania na zajęcie się dokumentem, zatwierdzenie go, dodanie notatek, szczególnie gdy odpowiedzialna osoba jest w delegacji, pracuje zdalnie lub przebywa poza biurem;
  • duże ryzyko zagubienia dokumentu podczas przenoszenia z biurko na biurko;
  • przepływ informacji, konieczne jest pilnowanie czy osoba decyzyjna zajęła się już dokumentem, a jeśli tak to jaka jest decyzja i czy przekazała go dalej;
  • w przypadku dokumentów papierowych konieczne jest często przepisywanie ich wartości ręcznie do systemu;
  • często również brakuje spójnego, łatwo dostępnego archiwum dokumentów w firmie, z którego można skorzystać natychmiast i z każdego miejsca.

Te wszystkie kwestie można rozwiązać za pomocą jednego narzędzia – odpowiedniego elektronicznego systemu obiegu dokumentów, które są częścią systemów klasy ERP. Dobrze dobrane narzędzie pozwala na procesowanie dokumentów w sposób zautomatyzowany i całkowicie odbywa się w systemie online. Dzięki temu obieg dokumentacji w firmie odbywa się sprawnie i szybko.

System elektronicznego obiegu dokumentów – automatyzacja

Zazwyczaj obieg dokumentacji w firmie polega na przekazywaniu faktur czy umów z biurka na biurko w celu akceptacji. Proces ten jest mało efektywny i generuje możliwość zagubienia dokumentu lub opóźnień w akceptacji. Elektroniczny system obiegu faktur niweluje ten problem, faktura jest skanowana w sekretariacie firmy i nadawany jest jej odpowiedni bieg. Systemy ERP takie jak Icon24™ pozwalają na automatyzację działań. Jeżeli obieg dokumentów w firmie odbywa się zawsze w uporządkowany, stały sposób, można proces przenieść do systemu, a ten sam zadba o odpowiedni obieg informacji w firmie. Jeżeli fakturę akceptuje w pierwszej kolejności dział zamówień, Icon24™ wyświetla to zadanie na liście zadań do wykonania odpowiedzialnej za to osobie. Kliknięcie przycisku akceptuj powoduje automatyczne zakończenie zadania i wygenerowanie nowego kolejnej w procesie osobie. Program obiegu dokumentów w takiej formie minimalizuje opóźnienia i sam dba o odpowiedni obieg informacji w  firmie. Procesowanie faktur i dokumentów nigdy nie było prostsze.

Elektroniczny obieg faktur – koniec z przepisywaniem danych

Elektroniczny system obiegu faktur w firmie to nie tylko łatwiejsze i bardziej zautomatyzowane procesowanie faktur, ale też mniej pracy w dziale księgowym i mniej pomyłek. Icon24™ posiada możliwość korzystania z funkcji OCR czyli automatycznego rozpoznawania tekstu. Zeskanowanie faktury do systemu nie tylko uruchamia elektroniczny obieg dokumentów, ale też odczytuje dane kontrahenta, NIP, datę faktury, pozycje i kwoty oraz odpowiednio uzupełnia pola formularza w systemie.

Po akceptacji faktury wystarczy wyeksportować ją kilkoma kliknięciami do programu księgowego bez konieczności przepisywania dziesiątek faktur ręcznie. Taka funkcjonalność to realna oszczędność czasu pracowników w firmie, którzy mogą przeznaczyć go na inne zadania.

Odkryj możliwości Icon24

Załóż darmowe konto

Icon24

Właściciel marki:
Iconity Sp. z o. o.
kontakt@icon24.pl.

Socialmedia

  • Linkedin
  • Facebook

Regulaminy

  • Regulamin korzystania z Icon24™
  • Polityka prywatności
  • RODO
Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
- powered by Enfold WordPress Theme
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only