Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Zwiększ sprzedaż uszczelniając lejek sprzedażowy z Icon24™

autor: Kamil Michno

Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w czasach, gdy obowiązują przepisy RODO, nie chcesz zwiększać budżetu na reklamę lub po prostu musisz ograniczyć swoją normalną działalność poprzez pandemię? To jest możliwe za pomocą prostego działania, wystarczy, że uszczkniesz swój lejek sprzedażowy.

Strategia skutecznej sprzedaży?
Analizuj i planuj w jednym systemie!

SPRAWDŹ

Strategia skutecznej sprzedaży?
Analizuj i planuj w jednym systemie!

SPRAWDŹ

Lejek sprzedaży co to jest?

Lejek sprzedaży to nic innego jak opisanie dokładnej ścieżki jaką podąża klient od momentu wystąpienia potrzeby zakupu do jego finalizacji. W anglojęzycznych materiałach metoda lejka jest nazywana Customer Journey Map. Metoda lejka sprzedaży pozwala zaplanować to w jaki sposób klient ma styczność z marką i materiałami reklamowymi. Przykładowo jego droga może zacząć się od poszukiwania konkretnego rozwiązania. W tym miejscu może trafić na stronę internetową twojej firmy, profil w social mediach lub katalog.

Metoda lejka – jak jej używać?

 Lejek sprzedaży powinien określić dokładnie z jaką informacją na tym etapie powinien się spotkać oraz w jaki sposób powinien przejść do następnego etapu zaplanowanego w lejku sprzedażowym. 

Np.

Klient prowadzi firmę, został zmuszony do pracy w trybie zdalnym i poszukuje narzędzia do organizowania i planowania pracy. Nie wie jaki to powinien być produkt, ale ma swoje wytyczne, chce żeby był dostępny online,był prosty w obsłudze i pozwalał na łatwe kontrolowanie realizacji zadań. W wyszukiwarce szuka rozwiązania pod hasłem: „jak zorganizować pracę zdalną w firmie”. Twój lejek sprzedaży powinien określić gdzie klient powinien się skierować. Powiedzmy, że napisałeś na ten temat artykuł na swoim blogu i tam klient powinien trafić.

Jeżeli klient już jest na Twoim blogu, metoda lejka wymaga, abyś określił w jaki sposób przenieść klienta do dalszego etapu. W tym wypadku wśród tekstu na blogu zaplanowałeś przycisk: poznaj system. Przycisk będzie kierował do omówienia funkcji. 

Jeżeli klient przejdzie do strony, masz punkt. Ale co jeśli wyjdzie z niej? I tutaj pojawia się właśnie kwestia uszczelnienia lejka sprzedaży. Masz kilka możliwości aby zwrócić uwagę niezdecydowanego klienta. Możesz zaproponować pozostawienie maila w zamian za np. eBook o tym jak rozwiązywać problem, podobny do tego, który ma nasz klient, możesz również uruchomić tzw. Remarketing czyli reklamy, które będą wyświetlały się klientowi w różnych miejscach podczas przeglądania sieci, zachęcające do wykonania kolejnego kroku czyli rejestracji.

Mam kontakt z klientem, ale małą sprzedaż

Metoda lejka w sprzedaży pomaga Ci również zwiększać konwersję wśród klientów, którzy już z Tobą się kontaktują. Nasze doświadczenia mówią, że największym problemem wśród firm jest:

  1. Handlowcy zapominają się skontaktować z klientem lub robią to zbyt późno
  2. Opracowanie kontaktu wymaga działania kilku osób i komunikacja zawodzi lub trwa zbyt długo
  3. Handlowiec zapomina o kolejnym kontakcie z klientem niezdecydowanym i ten idzie do konkurencji
  4. Nie ma działań sprzedających usługi po zamknięciu sprzedaży
  5. Leady trafiają wieloma kanałami i ciężko to ogarnąć

Jak sobie poradzić z tym problemem?

Wdrażając system, który wspiera zarządzanie zadaniami i pozwala planować projekty lub tzw. Workflow – schematy działania, które dzieją się automatycznie.

Nowy kontakt czy wysłany mailem czy z formularza na stronie trafia do systemu i pojawia się automatycznie jako zadanie do wykonania w formie kontaktu ze strony handlowca na jego liście zadań. Oczywiście taki kontakt może zostać wpisany ręcznie na podstawie telefonu lub osobistej rozmowy.

Jeżeli masz określoną ścieżkę sprzedaży przez lejek sprzedażowy to po kontakcie z klientem, handlowiec może odznaczyć iż dokonał takiej rozmowy, a kolejny krok z ustalonej ścieżki wyświetli się na liście zadań do wykonania z określeniem czasu i opisu odpowiedniej osobie.

Taka ścieżka może zostać zdefiniowana od pierwszego kontaktu do podpisania kontraktu, a automatyzacja i uporządkowanie pozwoli upewnić się, że żaden kontakt i klient nie zostaną zapomnieni, a Twój lejek sprzedaży będzie bardzo szczelny

Udostępnij
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail

Icon24

Właściciel marki:
Iconity Sp. z o. o.
kontakt@icon24.pl.

Socialmedia

  • Linkedin
  • Facebook

Regulaminy

  • Regulamin korzystania z Icon24™
  • Polityka prywatności
  • RODO
Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
- powered by Enfold WordPress Theme
Link to: Jak poprawić obsługę klienta za pomocą Icon24™? Link to: Jak poprawić obsługę klienta za pomocą Icon24™? Jak poprawić obsługę klienta za pomocą Icon24™? Link to: Prowadzisz serwis? Icon24™ pomoże Ci go usprawnić Link to: Prowadzisz serwis? Icon24™ pomoże Ci go usprawnić Prowadzisz serwis? Icon24™ pomoże Ci go usprawnić
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only