Skutecznie zarządzanie w firmie – procesy
Autor: Kamil Michno
Bardzo często o sukcesie firmy decyduje nie tylko świetny produkt, a umiejętne zarządzanie procesami w samej firmie, na które mogą składać się procesy administracyjne, projekty, ale najczęściej obsługa procesów sprzedażowych i obsługa klienta już po zamknięciu sprzedaży. Według Turnaround Management Association za przyczynę upadku aż 24% firm uznano błędne zarządzanie. Jakie zatem wybrać narzędzia do zarządzania firmą aby uchronić się od upadku?
Aplikacja do zarządzania przedsiębiorstwem – remedium XXI wieku
Spójrzmy na nasz telefon. Mamy aplikacje do wysyłania wiadomości, przeglądania Social Mediów, aplikację do bankowości internetowej, sprawdzania pogody, liczenia kalorii… dlaczego więc prowadząc firmę nie korzystać z narzędzia do zarządzania firmą jakim jest aplikacja do zarządzania przedsiębiorstwem? I to takiego, które jest dostępne zarówno z poziomu komputera jak i telefonu.
Jak znaleźć system zarządzania firmą, który pozwoli nam na procesowanie dokumentów, proces obsługi klienta, procesowanie faktur czy będzie oprogramowaniem do zarządzania zadaniami w firmie? Odpowiedzią jest Icon24™.
Icon24™ – system zarządzania firmą w jednym miejscu
Icon24™ to system klasy ERP, który pozwala na zarządzanie zasobami i procesami w firmie tak, aby były one jak najefektywniejsze i jak najbardziej skuteczne. Pozwala nie tylko na sprawne procesowanie dokumentów i faktur dzięki wbudowanemu workflow, czyli automatyzacji przepływu informacji i zadań w systemie. Icon24™ to bardzo potężny, a jednocześnie prosty w użyciu system do zarządzania zadaniami w firmie.
Funkcjonalność zarządzania zadaniami w firmie umożliwia nie tylko delegowanie pojedynczych zadań pracownikom lub zespołom, ale też na ustalanie priorytetów realizacji zadań, terminu realizacji czy określenie wstępnej wyceny czasowej niezbędnej do wykonania zadania, a następnie kontrolę poprawności tej wyceny, aby w przyszłości lepiej zarządzać planowanie czasu pracowników. Dodatkowo w przypadku powtarzalnych procesów jak np. stała ścieżka obiegu dokumentów w firmie, niektóre z nich można zautomatyzować, a system sam będzie generował odpowiednie zadania poszczególnym pracownikom.
Dostęp online do aplikacji zarządzania przedsiębiorstwem Icon24™ również za pomocą aplikacji mobilnej IconSmart™ pozwala korzystać ze wszystkich zalet systemu nawet podczas delegacji czy pracy zdalnej lub jest szczególnie pomocne jako system zarządzania zadaniami w firmie, w której dużą częścią jest sprzedaż przez pracowników pracujących w terenie.
Wygodny dostęp do narzędzia jakim jest system zarządzania firmą eliminuje problemy komunikacyjne, przestoje w realizacji zadań i zwiększa efektywność.
Proces obsługi klienta pod kontrolą
Doświadczenie mówi, że jednym z ważniejszych obszarów, na których może “wyłożyć” się firma to obsługa klienta. Częstymi problemami są znikające zgłoszenia, długi czas oczekiwania czy brak pełnej informacji i konieczność “poczekania” aż odpowiedni opiekun będzie dostępny.
Dobry system zarządzania firmą powinien zatem obsługiwać również proces obsługi klienta i umożliwiać poprawianie jego efektywności. Icon24™ posiada moduł ticketowy, dzięki czemu każde zgłoszenie klienta, czy przez stronę internetową czy bezpośrednio wpisane przez pracownika trafia od razu do systemu i wyświetla się jako zadanie do wykonania osobie odpowiedzialnej za proces.
Aplikacja do zarządzania przedsiębiorstwem to jeden wielki ekosystem zawierający moduł CRM, oprogramowanie do zarządzania zadaniami w firmie, magazyn czy historię klienta. Każda osoba odpowiedzialna za obsługę klienta ma dzięki temu dostęp do pełnej historii klienta i może skutecznie przeprowadzić proces zajęcia się zgłoszeniem. Jeżeli jednak konieczne jest aby danym zgłoszeniem zająć się dedykowany opiekun – oprogramowanie do zarządzania zadaniami w firmie zintegrowane z systemem zarządzania firmą może każde zgłoszenie przypisywać automatycznie jako zadanie konkretnego handlowca.
Automatyzacja zadań i budowanie jednego ekosystemu jakim jest system zarządzania firmą pomaga zwiększać efektywność pracowników nie tylko dzięki automatyzacji procesów, ale oszczędności czasu na realizację zadań i poszukiwanie informacji. Budowanie jednej, centralnej bazy danych o klientach i firmie pozwala natomiast na skuteczniejszy proces obsługi, sprawniejsze generowanie raportów zarządczych i podejmowanie trafniejszych decyzji na podstawie prawdziwych danych dostarczanych w czasie rzeczywistym przez system do zarządzania.