Prosty CRM dla małej firmy – zalety systemu Icon24™
Autor: Kamil Michno
CRM jest tylko książką adresową. Oprogramowanie CRM jest dla firm typowo sprzedażowych. Tylko duże firmy stać na system do obsługi klienta CRM. Te zdania to MITY, a my dziś je obalimy i podpowiemy dlaczego system do zarządzania firmą Icon24™ to prosty CRM dla małej firmy.
Prosty CRM – tak, istnieje coś takiego
Oprogramowanie CRM to narzędzie, które z definicji ma pomagać w zarządzaniu relacjami z klientami. Powinien to być na tyle prosty CRM, że korzystanie z niego będzie łatwe, przyjemne i pomocne, a jednocześnie platforma CRM powinna dawać wiele możliwości, które dzięki działaniu w zapleczu usprawniają procesy w firmie.
Wiele małych firm uznaje, że nie potrzebuje żadnego systemu do obsługi klienta CRM, uznając, że albo ich na to nie stać albo ich procesy nie są na tyle skomplikowane aby konieczne było wdrożenie dodatkowego oprogramowania. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest to spojrzenie krótkowzroczne i zdecydowanie niedocenienie możliwości jakie może dać w przyszłości platforma CRM.
Dużym mitem jest również to, że oprogramowanie CRM jest zbyt rozbudowane i trudne w obsłudze, a zamiast ułatwiać pracę powoduje konieczność skupiania uwagi na wprowadzaniu danych do systemu. System do zarządzania firmą Icon24™ to modułowe narzędzie wyposażone w prosty CRM, który zawiera funkcjonalność workflow. Pozwala więc na automatyzację wielu czynności, a co za tym idzie większą efektywność, oszczędność czasu i pieniędzy.
Zalety jakie daje system do zarządzania firmą Icon24™
Jest dopasowany do Twojej firmy
System do zarządzania firmą Icon24™ jest naprawdę prosty dzięki temu, że jest dopasowany do Twojej firmy oraz zawiera wiele modułów, które współpracują ze sobą. Czy Rejestracja Czasu Pracy może mieć wpływ na to, że Icon24™ to prosty CRM? Wyobraź sobie proces, w którym dane zadanie przydzielone jest do pracownika, a ten pojechał na urlop. Zadanie nie musi czekać na jego powrót, nikt nie musi ręcznie przenosić też zadania na osobę zastępującą. W module RCP pracownik składając wniosek urlopowy wyznacza osobę zastępującą. Icon24™ pamięta takie dane i w czasie nieobecności wyświetla zadania osobie zastępującej automatycznie, bez konieczności dodatkowej ingerencji.
Procesy możesz zautomatyzować
Jeśli już mowa o automatycznych zadaniach to Icon24™ wykorzystuje workflow, a więc procesy, które w Twojej firmie są powtarzalne można zautomatyzować. Jeśli dany proces wymaga zaangażowania kilku osób lub wykonania pewnych czynności jedna po drugiej, można taki scenariusz wprowadzić do systemu, a ten automatycznie będzie generował zadania odpowiednim osobom. Dzięki temu jest to prosty CRM, bo wymaga minimum obsługi, a maksymalnie pomaga.
Jest skalowalny
Czyli rośnie razem z Twoją firmą. Jeśli zdecydujesz, że chcesz korzystać tylko z pewnych funkcjonalności i wykorzystywać Icon24™ tylko jako system do obsługi klienta CRM na początku pomożemy Ci skonfigurować system właśnie pod ten cel. Ale w przyszłości gdy Twoja firma się rozrośnie możesz kolejno włączać następne moduły i wykorzystywać pełen potencjał systemu, który drzemie w środku czekając na odpowiedni czas.
Pomaga zarządzać relacjami z klientem na najwyższym poziomie
Klient jest najważniejszy. A dzisiejszy klient oczekuje szybkiej i profesjonalnej obsługi. Icon24™ to idealny system do obsługi klienta CRM. Przede wszystkim to idealny system do prowadzenia procesu sprzedaży. Uwzględniając lejek sprzedażowy oraz to jak chcemy aby wyglądał kontakt z klientem Icon24™ pomaga handlowcom w uporządkowaniu zadań, szybkim kontakcie z klientem i niweluje zagrożenie, że o jakimś kliencie zapomnimy.
W procesie obsługi posprzedażowej oprogramowanie CRM pozwala na wgląd w pełną historię klienta, dzięki czemu w wielu przypadkach zgłoszenie można zamknąć na etapie pierwszego kontaktu z klientem, a w bardziej skomplikowanych przypadkach na szybkie i efektywne zajęcie się tematem dzięki automatyzacji.
Pozwala na automatyzację procesów
Aby móc określić Icon24™ jako prosty CRM, wyposażyliśmy go w funkcjonalność workflow. Przenosząc do niego procesy, które są powtarzalne sprawiamy, że nasi pracownicy skupiają się na wykonywaniu zadania, a nie na przesyłaniu informacji pomiędzy sobą, wypełnianiu arkuszy z etapem realizacji czy poszukiwaniem informacji w mailach i dokumentach. Wszystko to robi za nich prosty CRM Icon24™.
Zwiększa efektywność i pozwala na oszczędności
Automatyzacja procesów, porządkowanie zadań, szybsza realizacja i niwelowanie przestojów to zalety oprogramowania CRM, które bezpośrednio przekładają się na większą efektywność pracowników, oszczędności dla firmy i większy zysk. Icon24™ to prosty CRM, który idealnie sprawdzi się we wdrażaniu w firmie polityki Customer Centric, a większa dbałość o klienta przynosi większe zyski, bo Ci chętniej polecają sobie firmy, które sprawnie zajmują się ich obsługą.
Jest dostępny online w abonamencie
Icon24™ to system dostępny przez Internet, a więc możesz z niego korzystać z dowolnego miejsca na ziemi. Dzięki temu nie tylko Ty zyskujesz możliwość kontrolowania tego, co dzieje się w firmie, ale też Twoi pracownicy mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie podczas delegacji lub Home Office. Icon24™ udostępniany jest w abonamencie, a to pozwala na amortyzację kosztu wdrożenia takiego rozwiązania i uniknięcie dużego jednorazowego wydatku. Co więcej, nie musisz zatrudniać specjalistów, którzy będą utrzymywać firmowy serwer i dbać o infrastrukturę sieciową. Nie musisz też kupować pakietów aktualizacyjnych i ich instalować, otrzymujesz zawsze aktualną wersję, która udostępniana jest automatycznie przez producenta.