Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Optymalizacja procesu sprzedaży z wykorzystaniem systemu Icon24™

autor: Kamil Michno

Czy proces sprzedaży może działać jeszcze lepiej? Czy możesz tak zoptymalizować swoje lejki sprzedażowe i procedury w firmie aby pozyskiwać więcej, bardziej zadowolonych klientów? Oczywiście! Ale żeby tak się stało, musisz odpowiednio uporządkować procesy wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia.

Pokażemy Ci co robią teraz Twoi pracownicy

SPRAWDŹ

Optymalizacja procesu sprzedaży – nie taki diabeł straszny

Zanim przejdziesz do szukania sposobów na zoptymalizowanie procesu sprzedaży w swojej firmie warto zastanowić się gdzie ten proces może wymagać poprawienia bądź wsparcia? Jakie mogą być powody tego, że pozyskiwanie klientów nie idzie zgodnie z planem lub mogłoby działać lepiej?

Zestawiliśmy poniżej kilka powodów, dla których według sprzedawców i właścicieli firm, sprzedaż nie działa tak idealnie jak by tego chcieli:

  • wiele kanałów pozyskiwania leadów powoduje, że łatwo je zgubić;
  • brak systemu do sprzedaży sprawia, że czasami lead nie zostanie przydzielony do żadnego handlowca;
  • proces rozwleka się w czasie ponieważ składa się z wielu etapów i jest realizowany przez kilka osób / działów zależnych od siebie;
  • dużo pracy, wiele klientów i leadów sprawia, że w czasie ofertowania lub po złożeniu oferty łatwo zapomnieć o kliencie;
  • niezorganizowanie i brak priorytetyzacji sprawia, że klienci czekają dłużej na obsługę niż powinni i uciekają do konkurencji;
  • urlopy, wyjazdy, home office – przypisanie klienta do handlowca sprawia, że jest on jedyną osobą znającą temat.

Powyższe kilka punktów to problemy, które mają swoją naturę w systemie i odpowiedniej organizacji pracy, a jest to dobra wiadomość dla każdego dla kogo optymalizacja sprzedaży spędza sen z powiek i zastanawia się jak być bardziej efektywnym bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów, długotrwałych kursów i szkoleń oraz wydawania fortuny na budżety reklamowe byle tylko dopiąć plan.

Optymalizacja sprzedaży – jak to zorganizować?

Nasze rozwiązania powinniśmy oprzeć o system CRM, który stanie się centralnym systemem informacji w firmie w zakresie sprzedaży. Oczywiście sam CRM może nie wystarczyć, powinniśmy poszukiwać rozwiązania, które pomoże nam kompleksowo podnieść efektywność całego procesu. Optymalizacja procesu sprzedaży za pomocą odpowiednio dobranego systemu powinna przynieść efekty już w pierwszym miesiącu jego wykorzystywania.

Przykładowo w systemie Icon24™ możliwe jest zintegrowanie maila czy formularza ofertowego na stronie z systemem. Każda nowa wiadomość pojawi się w systemie jako nowe zadanie do wykonania czyli lead dla działu handlowego. Taki lead można również wpisać z poziomu samego systemu lub aplikacji na telefon, a następnie przydzielony odpowiedzialnemu za niego sprzedawcy.

Jeżeli proces sprzedaży, czyli tak zwany lejek sprzedażowy, ma powtarzalny schemat, gdzie każda czynność ma swoje miejsce w kolejności – możemy przygotować zautomatyzowany scenariusz dzięki funkcjonalności workflow. Jak to działa? Każdy etap to osobne zadanie przydzielone do osoby lub działu, który ma je wykonać. Potwierdzenie wykonania zadania sprawia, że system je zamyka, ale otwiera kolejne zadanie według scenariusza i wyświetla je kolejnej osobie. Takie uporządkowanie procesu sprawia, że żaden klient nie będzie czekał zbyt długo, nikt o nim nie zapomni, a cały proces będzie łatwiejszy i szybszy.

Icon24™ posiada także moduły kadrowe. Jak się ma optymalizacja sprzedaży do kadr? Dzięki temu, że system stanowi bazę informacji o klientach i procesach sprzedaży, każdy pracownik do tego uprawniony będzie mógł tę informację uzyskać. Moduł kadr obsługuje urlopy, delegacje i zwolnienia lekarskie oraz zastępstwa. Wystarczy wskazać zastępstwo dla nieobecnej osoby, a Icon24™ będzie wyświetlał zadania nieobecnej osoby, w czasie nieobecności pracownikowi, który ją zastępuje.

Zorganizowanie, uporządkowanie i zautomatyzowanie procesu sprzedaży pozwoli na większą efektywność, szybsze realizowanie procesu i większą sprzedaż bez podnoszenia wydatków, wystarczy odpowiednio uporządkować procesy i wyposażyć pracowników w narzędzia. Co więcej Icon24™ dostępny jest także w formie wygodnej aplikacji IconSmart™    

Udostępnij
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail

Icon24

Właściciel marki:
Iconity Sp. z o. o.
kontakt@icon24.pl.

Socialmedia

  • Linkedin
  • Facebook

Regulaminy

  • Regulamin korzystania z Icon24™
  • Polityka prywatności
  • RODO
Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
- powered by Enfold WordPress Theme
Link to: CRM w małej firmie Link to: CRM w małej firmie CRM w małej firmie Link to: Optymalizacja procesów magazynowych Link to: Optymalizacja procesów magazynowych optymalizacja procesów magazynowychOptymalizacja procesów magazynowych
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only