Jak wybrać system do Zarządzania Sprzedażą?
Autor: Paulina Wacławik-Bagińska
Zarządzanie sprzedażą jest jednym z najważniejszych aspektów w niemal każdym przedsiębiorstwie. Proces sprzedażowy powinien być transparentny, zautomatyzowany i zoptymalizowany oraz możliwie jak najbardziej dopasowany do specyfiki branży. Menadżer odpowiedzialny za ten obszar może usprawnić go na wiele sposobów – przede wszystkim odpowiednio zorganizować strukturę, procedury oraz podzielić zadania między pracowników, po drugie usprawnić proces poprzez wybór narzędzia, które pozwoli wdrożyć te założenia, usprawni codzienną pracę, a także pozwoli w możliwie jak największym stopniu poukładać przebieg pracy nad sprzedażą w taki sposób, aby przynosił wymierne korzyści.
Zarządzanie procesem sprzedaży – co to właściwie jest?
Zarządzanie procesem sprzedaży, to nic innego, jak zorganizowanie przebiegu ścieżki handlowej, w taki sposób, by jak najtrafniej odpowiedzieć na potrzeby klienta. Osiągnięcie takiego efektu przy założeniu, że procedury są już merytorycznie przygotowane, możliwe jest poprzez wdrożenie narzędzia jakim jest system do zarządzania sprzedażą. Moduł tego rodzaju jest dostępny w Icon24™. Każdą sprzedaż należy traktować jako osobny temat sprzedażowy, na który może składać się wiele rzeczy, jak np. oferta, zamówienia, rozliczenia oraz inne niezbędne dla niego elementy. System proponuje elastyczne podejście do tego obszaru, dzięki rozdzieleniu poszczególnych tematów, do których można z łatwością znaleźć charakterystyczne dla nich dokumenty, ścieżkę postępowania czy osoby odpowiedzialne za ich realizację – dzięki zarządzaniu przepływem pracy, każdy z etapów procesu sprzedażowego będzie pod kontrolą.
Kalendarz online – czyli jak zarządzać sprzedażą?
Wszyscy wiemy, jak ważną rolę w procesie sprzedaży odgrywają osoby za nią odpowiedzialne. Dobry plan musi zakładać zmiany, które mogą zajść w trakcie procesu oraz zapobiegać jego przestojom. Wyobraźmy sobie, że klient czeka na ważną ofertę, termin jej nadesłania właśnie dobiega końca, a osoba za to odpowiedzialna jest nieobecna w firmie. Może również dojść do sytuacji, gdy w natłoku obowiązków pracownik po prostu zapomni o ustaleniach z klientem. W procesie sprzedaży najważniejsza jest wiarygodność oraz dotrzymywanie terminów. Należy zgrać pracę zespołu w możliwie jak najlepszy sposób oraz przewidzieć i reagować na pewnie zdarzenia, które mogą uniemożliwić sprawną prace nad danym tematem. Dlatego tak ważny jest kalendarz online, możemy podejrzeć poszczególne zadania, czy też po prostu sprawdzić obecność poszczególnych osób. System zapamięta za nas ważne terminy oraz odpowiednio wcześnie przypomni nam o konieczności ich realizacji, a także, w przypadku nieobecności któregoś z współpracowników wygeneruje zastępstwo i powiadomi nas o tym, tak abyśmy mogli zadbać o sprawny proces sprzedaży i zastąpić daną osobę nie pozwalając tym samym na utknięcie tematu – budując tym samym wizerunek rzetelnego partnera biznesowego.
Zarządzanie sprzedażą – jeszcze więcej dla klienta?
Odpowiadając na potrzeby klientów musimy pamiętać, jak ważną rolę odgrywa dzisiaj szybki dostęp do informacji . Strona internetowa i pewne jej elementy, takie jak formularz kontaktowy, czy panel klienta, mogą być bezpośrednio powiązane z systemem, w którym odbywa się zarządzanie procesem sprzedaży. Rozwiązanie takie ułatwia komunikację oraz pozwala sprawniej odpowiadać na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym.