Icon24
  • Funkcjonalności
    • Wszystkie funkcjonalności
      • Funkcjonalności
    • System do zarządzania kancelarią prawną
      • Zarządzanie kancelarią prawną
    • Obsługa Procesów Sprzedażowych
      • Moduł Sprzedaż
    • Zarządzanie Zadaniami
      • Zarządzanie zadaniami w firmie
      • Program pomagający zarządzać projektami w firmie
    • Zarządzanie Czasem
      • Program do rejestracji czasu pracy
    • Zarządzanie zasobami
      • Program do obsługi serwisu
      • Moduł Zarządzanie zasobami
    • Dokumenty
      • Program do elektronicznego procesowania dokumentów
    • Dodatkowo
      • IconSmart™ – aplikacja na urządzenia mobilne
  • Korzyści
    • Wdrożenie
  • Baza wiedzy
  • Cennik
  • Kontakt
    • Twórcy
  • UMÓW PREZENTACJĘ
  • Menu Menu

Jak poprawić obsługę klienta za pomocą Icon24™?

autor: Kamil Michno

Ale czy u mnie coś działa nie tak w obsłudze klienta? Tak mógłby zapytać każdy właściciel firmy, w której klientów się obsługuje, ale to pytanie powinno brzmieć, czy jakość obsługi klienta w mojej firmie może być lepsza? Może, a co więcej może zwiększyć Twoją sprzedaż. Jak? Przeczytaj nasz artykuł o tym jak poprawić jakość obsługi klienta.

Strategia skutecznej sprzedaży?
Analizuj i planuj w jednym systemie!

SPRAWDŹ

Strategia skutecznej sprzedaży?
Analizuj i planuj w jednym systemie!

SPRAWDŹ

Wysoka jakość obsługi klienta

Wiele firm, które zgłasza się do nas na pytanie jak wyglądają u nich standardy obsługi klienta, odpowiadają, że wszystko jest w porządku i poukładane. Wprawdzie zdarza się, że jakieś zgłoszenie zostanie pominięte lub klient czeka dłużej na rozwiązanie sprawy, ale jakość obsługi klienta jest wysoka. 

Zarządzanie jakością obsługi klienta nie powinno jednak kończyć się na określeniu, że jest w porządku, a proces jest poukładany. Wysoka jakość obsługi klienta to proces, który potrafi:

  • wywołać zadowolenie klienta z szybkiej i fachowej realizacji zadań,
  • zoptymalizować proces tak, by trwał jak najkrócej i generował jak najmniej kosztów,
  • pozwalał na zwiększanie zysków firmy, np. poprzez skuteczną obsługę posprzedażową i dodatkową sprzedaż produktów,
  • ułatwić przepływ informacji i know-how w firmie,
  • unikać przestojów, opóźnień i problemów wywołanych urlopami, zwolnieniami itp.
  • uniknąć sytuacji, w których zgłoszenie jest zagubione lub opóźnione,
  • automatyzuje kroki obsługi klienta.

Właściciel firmy, dla przykładu usługowej, powinien zastanowić się czy powyższe wytyczne są spełnione w jego firmie i możliwa jest poprawa jakości obsługi klienta, a co za tym idzie osiągnięcie zysków w postaci poprawy efektywności, minimalizacji kosztów i zwiększania przychodów.

Zarządzanie jakością obsługi klienta

Jak zwiększyć standardy obsługi klienta? Oto kilka wskazówek

1.Uporządkuj proces zbierania zgłoszeń

W wielu firmach proces zbierania zgłoszeń, zapytań ofertowych, reklamacji rozbity jest na kilka kanałów. Można wysłać maila, wypełnić formularz na stronie, pojawić się osobiście, zadzwonić czy wysłać list papierowy. To sporo różnych kanałów, które mogą wprowadzić zamieszanie. W jaki sposób takie zgłoszenia są następnie rozpatrywane? Ktoś odpowiada na maila, przesyła go pomiędzy pracownikami, rozsyła kopię listu?

Icon24™ pozwala przenieść wszystkie kanały w jedno miejsce – w centrum zadań wbudowane w system. Formularz strony internetowej czy mail mogą być połączone z systemem tak, że pojawienie się wiadomości generuje zadanie w systemie dla osoby odpowiedzialnej za przydzielanie kategorii zgłoszeniom. Takie zadanie można również utworzyć ręcznie z poziomu systemu.

Icon24™ automatycznie tworzy zadanie, może określić termin realizacji i wyświetla wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu w uporządkowany i ustandaryzowany sposób.

2.Stwórz scenariusz i automatyzuj

Zgłoszenia są powtarzalne? A może masz stworzony lejek sprzedażowy? Przypisanie kategorii, oznaczenie tematu w formularzu lub skorzystanie z konkretnego kanału komunikacji może uruchomić zautomatyzowany scenariusz zadań. Jeżeli zapytanie dotyczy oferty, zgłoszenie wyświetli się na tablicy handlowca, który po potwierdzeniu wykonania pierwszego kroku lejka sprzedażowego wygeneruje kolejne zadanie z tego lejka odpowiedzialnej za nie osobie.

Workflow wbudowane w Icon24™ to świetne narzędzie pozwalające na:

  • uporządkowanie procesu
  • wprowadzenie standardów obsługi klienta
  • przyspieszenie procesu
  • uniknięcie pomyłek związanych z zapominalstwem pracownika, opóźnieniem w przesłaniu maila dalej lub odpisaniu klientowi
  • zwiększeniu efektywności i zmniejszeniu pracy biurowej pracowników.

3. Wyznacz role członkom załogi

Czasami nie wiadomo kto ma się czym zająć? Wyznacz pracownikom role lub przypisz ich do konkretnych działań określonych w scenariuszu. Dzięki temu Icon24™ wyświetli zadanie odpowiednim osobom w odpowiednim momencie i nie będzie już wątpliwości, kto za co odpowiada lub ryzyka, że nie dostał maila. 

4. Lepszy przepływ know-how = szybsza obsługa

Wbudowany moduł CRM pozwala na prowadzenie dokumentacji klienta łącznie ze skanami umów, archiwum wykonywanych prac lub zgłoszeń. Taka centralna i dostępna dla pracowników baza wiedzy sprawia, że obsługa klienta jest szybsza, a klient może zostać obsłużony nawet w momencie zgłaszania samego zapytania. Koniec z przeszukiwaniem dokumentów w segregatorach i poszukiwaniu odpowiedzialnych osób, wszystkie informacje przydatne by zaszła poprawa jakości obsługi klienta są w jednym miejscu.

5. Kontroluj i mierz

Scentralizowanie procesu pozwala na wprowadzenie czegoś co  nazywamy mierniki logistycznej obsługi klienta. Dzięki Icon24™ nie tylko nastanie wysoka jakość obsługi klienta, ale będziesz mieć możliwość kontrolowania parametrów statystycznych tego procesu. Jak długo otwarta jest sprawa? Kto potrzebuje najwięcej czasu na rozwiązanie zadania? Jakiego typu zgłoszeń jest najwięcej? 

Dzięki temu możesz szybko reagować, wspierać swój zespół i pracować na zadowolenie swoich klientów.

Icon24™ pomaga poprawić jakość obsługi klienta, ale również ułatwia pracę zespołowi, przepływ informacji i przynosi wymierne zyski w Twoim przedsiębiorstwie. 

Udostępnij
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail

Icon24

Właściciel marki:
Iconity Sp. z o. o.
kontakt@icon24.pl.

Socialmedia

  • Linkedin
  • Facebook

Regulaminy

  • Regulamin korzystania z Icon24™
  • Polityka prywatności
  • RODO
Stworzone z pasją przez Iconity Sp. z o. o.
- powered by Enfold WordPress Theme
Link to: Czy praca zdalna może być bardziej efektywna niż ta w biurze? Link to: Czy praca zdalna może być bardziej efektywna niż ta w biurze? Czy praca zdalna może być bardziej efektywna niż ta w biu...Czy praca zdalna może być bardziej efektywna niż ta w biurze? Link to: Zwiększ sprzedaż uszczelniając lejek sprzedażowy z Icon24™ Link to: Zwiększ sprzedaż uszczelniając lejek sprzedażowy z Icon24™ Zwiększ sprzedaż uszczelniając lejek sprzedażowy z Icon24™
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Nasza strona używa plików cookies. Klikając OK akceptujesz Politykę Prywatności

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only