CRM w małej firmie
autor: Kamil Michno
CRM dla małej firmy i w małej firmie, co to w ogóle jest?
CRM czyli Customer Relationship Management to najprościej rzecz ujmując oprogramowanie, które ułatwia organizować i zarządzać informacjami o klientach, przez co pomaga budować z nimi relacje. CRM pozwala na zarządzanie zadaniami, procedurami, usprawnia przepływ informacji i know-how w firmie, automatyzuje zadania i pomaga analizować prowadzone czynności aby wyciągnąć konstruktywne wnioski.
A prościej? CRM ułatwia pracę z klientem, automatyzuje wiele kwestii, pilnuje procedur i w konsekwencji zwiększa efektywność pracy, sprzedaży i podnosi jakość obsługi klienta. W małej firmie jest tym bardziej pomocny, że pozwala porządkować nasze procesy i budować bazę wiedzy o firmie i klientach od samego początku.
CRM dla małej firmy, czy to ma sens?
Czy CRM w małej firmie ma sens? Nasza odpowiedź brzmi: TAK! CRM to naszym zdaniem niezbędne narzędzie do zarządzania relacjami z klientem, szczególnie w czasach gdy tak chętnie korzystamy z produktów dostępnych online i przyzwyczailiśmy się do dostępu do informacji z każdego miejsca na świecie przez Internet.
Nieważne czy Twoja firma ma 15 pracowników 50 czy 500. Prędzej czy później odczujesz potrzebę posiadania jednej, centralnej bazy dotyczącej klientów, ale też systemu, który będzie dbał o zachowanie procedur w firmie.
Co daje CRM w małej firmie?
- jedna baza danych o wszystkich klientach;
- pozwala na dostęp do informacji o klientach nawet gdy opiekun jest niedostępny;
- pomaga zarządzać zadaniami poprzez moduł zadania. Możesz generować zadania każdemu pracownikowi, zespołom lub…
- utworzyć scenariusz sprzedaży lub obsługi klienta. Funkcjonalność workflow pozwala na ułożenie scenariusza złożone z kolejno następujących zadań. Zamknięcie jednego zadania generuje kolejne. To fantastyczne narzędzie skraca czas realizacji procesu, nie musisz już wysyłać maili ze statusami i zadaniami dalej i nikt o niczym nie zapomni;
- coś trzeba poprawić? CRM pozwala Ci generować raporty sprzedaży, czasu reakcji, identyfikować opóźnienia lub problemy natury organizacyjnej by zwiększyć efektywność;
- szybsza realizacja? to większa efektywność, większy zarobek, większe oszczędności i bardziej zadowoleni klienci.
CRM dla małej firmy? Nawet 70% firm upada w ciągu pierwszych 5 lat działania. A gdyby wykorzystać system CRM i być efektywnym od samego początku, a dzięki automatyzacji przywiązać do siebie klientów świetną obsługą klienta?
Jak wdrożyć CRM w małej firmie?
CRM w małej firmie można wdrożyć stosunkowo łatwo i niedrogo. Icon24™ to system CRM, który dostępny jest online, w modelu abonamentowym i płacisz za użytkownika. Dzięki temu stać Cię na wdrożenie systemu dużo wcześniej.
Dużo łatwiej jest też wdrożyć CRM w małej firmie gdy pracowników nie ma jeszcze zbyt wielu, a procedury dopiero się tworzą. Łatwiej jest przyzwyczaić mały zespół do pracy w systemie, a ten ułatwia tworzenie dobrych procedur. Wraz z rozwojem firmy, po prostu kupujesz licencję, a nowi pracownicy naturalnie zaczynają pracować w CRM.
CRM dla małej firmy to rozwiązanie, które wdrożysz bardzo łatwo dzięki pomocy naszych konsultantów. Nowatorska i autorska metoda wdrożenia IconWay™ daje Ci nasze wsparcie i pomoc na każdym etapie wdrożenia, dzięki czemu jest ono skuteczniejsze i szybsze, a Ty możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu.
Właściciel marki:
Iconity Sp. z o. o.
kontakt@icon24.pl.