5 oznak, że potrzebujesz systemu CRM
1. Tracisz czas na przeszukiwanie arkuszy, dokumentów i maili
Praca na wielu dokumentach i trzymanie danych w kilku miejscach może być problematyczne, szczególnie gdy chcesz szybko znaleźć informacje. Przeglądanie arkuszy kalkulacyjnych, dokumentów czy maili to niepotrzebna strata czasu. W systemie CRM możesz przechowywać wszystkie najważniejsze informacje dotyczące klienta, ale również generować raporty i na bieżąco kontrolować proces sprzedaży.
2. Twoi handlowcy zapominają o sprawach klientów
Handlowiec jest tylko człowiekiem, a człowiek jest w stanie pamiętać ok 30 – 50 indywidualnych spraw klientów. Zapisywanie informacji w zeszycie czy arkuszu kalkulacyjnych mało wygodnym rozwiązaniem. System klasy CRM pomaga handlowcom kontrolować swoich klientów, zapisywać notatki i ustawiać terminy spotkań. Co więcej w systemie takim jakim Icon24 możesz zautomatyzować proces sprzedaży ustawiając workflow, które krok po kroku przeprowadza klienta przez lejek sprzedażowy w firmie rozdzielając poszczególne zadania pomiędzy odpowiedzialnymi za nie pracownikami.
3. Chcesz zwiększyć swoje przychody
Badanie przeprowadzone przez Insight Technology Group wykazało, że wśród firm, które skutecznie wdrożyły system CRM aż 42% zanotowało wzrost przychodów, 35% obniżyło koszty sprzedaży, a 25% firm przyspieszyło ten proces.
Realny wpływ na budżet osiągany jest dzięki zwiększeniu wydajności handlowców, lepszej organizacji i zmniejszeniu ilości spraw, które uciekają z pamięci pracowników.
4. Chcesz kontrolować procesy i wyniki
Chciałbyś wiedzieć jak radzą sobie Twoi pracownicy i jakie osiągają wyniki w czasie rzeczywistym, bez oczekiwania na raporty? Wprowadzenie systemu CRM pozwala na generowanie bieżących raportów z pracy handlowców. Co więcej podgląd na żywo jak sobie radzą koledzy z działu może pozytywnie zmobilizować resztę zespołu do efektywniejszej pracy,
5. Twoi klienci oczekują szybszej i lepszej obsługi
Klienci oczekują obecnie najlepszej i niemal natychmiastowej obsługi. Ustalenie standardów obsługi klienta i pewnych procedur może w tym pomóc, jednak procedur należy przestrzegać aby miały one sens. Wprowadzenie procedury jako workflow w procesie obsługi klienta pozwala na jego automatyzację i kierowanie poszczególnych zadań do kolejnej odpowiedzialnej osoby, zaraz po zakończeniu danego etapu. System CRM pozwala na przyspieszenie procesu obsługi, usprawnienie komunikacji w firmie oraz zadowolenie klientów.